Wednesday, April 18, 2007

Think happy thoughts!

Ca sa inchei tema "then & now" intr-o nota optimista, as vrea sa vorbim despre ce ne place la vremurile pe care le traim acum. Ce apreciem si la ce nu am putea sa renuntam niciodata. Din absolut orice domeniu!

Am tot scris de timp si de viteza...Vreau sa va spun ca nu cred ca as putea sa traiesc altfel. Intr-adevar, de multe ori e enervant ca trebuie sa alerg toata ziua, dar daca ar trebui sa traiesc in creierii muntilor, cred ca as innebuni. Imi place sa fiu in priza tot timpul, pentru ca la sfarsitul zilei sau in week-end sa ma pot relaxa. Sunt sigura ca fara agitatie nu as putea sa apreciez cu adevarat timpul liber...

Alt aspect care imi place la vremurile noastre este accesul la informatie. Si prin asta, da, ma refer la internet. Este extraordinar faptul ca poti afla orice (sau aproape orice :)) in cateva minute. Asta e un lucru fara de care nu as putea trai. Si, tot la capitolul internet, emailul este o inventie extraordinara. Ne tine "conectati" chiar daca suntem la distanta unii de altii si ne da posibilitatea sa trimitem fisiere intr-o clipa. Asta da evolutie! :)

Mobilul este un obiect indispensabil pentru mine. Daca il uit acasa intr-o zi, ma simt pierduta, am impresia ca sunt a nimanui. Imi place faptul ca pot sa vorbesc oricand cu oricine, imi place ca am nu stiu cate sute de minute pe diferite retele si ca pot sa stau linistita sa palavragesc.

Tot in sfera tehnologiei, sunt indragostita de fotografia digitala! Unii spun ca e mai rece, ca e mai nu stiu cum... dar mie imi place la nebunie. Pentru ca pot sa fac sute de poze intr-o excursie si nu ma costa nimic. Daca mi se umple cardul pot sa-l golesc in computerul personal sau la un centru specializat si pot sa mai fac inca nu stiu cate sute de poze. Pot sa fotografiez acelasi lucru din o mie de ipostaze, unghiuri etc, si imi aleg dupa aceea poza care a iesit cel mai bine. Pot sa le imprim chiar acasa pe cele care imi plac cel mai mult.

Ar mai fi multe lucruri care imi plac la vremurile noastre (parul drept, rujul care nu se ia, lcd-urile, spoturile, post-it-urile, scotchul cu doua fete, mouse-ul wireless, detergentul Vanish :)), faptul ca poti sa comanzi pizza acasa etc.), dar va las si pe voi sa-mi spuneti.

Astept sa ma luminati, poate mai sunt chestii demne de apreciat si eu am uitat de ele! :)

6 comments:

Carmen Boer said...

Schimbarile au loc fie ca vrem, fie ca nu. Din fericire, multe schimbari ne fac viata mai usoara. As mai aminti pe langa tot ce ai zis tu, de mp3 player, care mie una imi face plimbarile pe jos si cu RATB-ul mult mai placute. Si poate ca mai sunt multe altele si nu le constientizam pentru ca ne sunt mereu la indemana. Dar o evolutie exista si trebuie sa recunoastem ca ne bucuram din plin de ea. Nici nu vreau sa ma gandesc de ce inventii noi o sa mai avem parte. Poate o sa ajungem si noi la batranete sa spunem..."pe vremea mea nu exista asa ceva"...Pentru ca asta inseamna pana la urma evolutie.

Andra said...

Stiu ca e greu sa spui lucrurile care iti plac la vremurile de acum, si tocmai de asta am propus subiectul. Poate daca facem acest exercitiu o sa pretuim mai mult faptul ca ne-am nascut acum si nu in secolul 18 sau in anii '50. Poate vom realiza valoarea unor elemente din viata noastra, unele chiar minore si le vom aprecia mai mult.

Supărgărl said...

Eu sunt gadget-addict, internet-addict... in genere sunt legata de tot ce e modern. Asta nu inseamna ca nu apreciez o fotografie clasica, spre exemplu, sau ca ascult muzica trance si mananc semipreparate intr-o veselie... Dar, tragand linie, let's face it! e comoda, e accesibila, e indipensabila latura aceasta. Asa apreciem un "treasure hunt" fara prea multe "ajutoare moderne" sau un "survival challenge" intr-un teambuilding, dar mai rar. Nicio paine nu va fi la fel de gustoasa, precum cea facuta intr-un cuptor "old fashion", de vatra. Sunt convinsa ca oamenii odata cu trecerea timpului se intorc "la origini", fug de oras, fug de telefon, fug de sufocarea civica. Se numeste "fenomenul de downshifting", dincolo de munca si high-civilisation , un "refuz al formei fara continut" dupa cum bine puncta Aurora Liiceanu :"retina isi pierde sensibilitatea atata vreme cat nu mai exerseaza alt peisaj decat canile de cafea, aparatele de facut cafea si monitorul".

Raluca said...

Da, imi plac foarte mult toate lucrurile astea care tin de noutate.Insa exista atatea lucruri simple de care ma bucuram cand eram copil si care au fost umbrite de noua tehnologie ca nu pot sa le trec cu vederea.Poate era si o chestiune de varsta, dar sunt sigura ca este si o problema legata de faptul avem prea multe si, uneori nu le putem aprecia la adevarata valoare. Nu pot sa uit niciodata setul de creioane colorate chinezesti cu miros specific de lemn..Eram so damn cool cu ele tocmai pentru ca se gaseau atat de rar. Sau prima fusta de blugi primita de la bunici la 5 ani.Cine mai avea atunci fusta de blugi ca a mea? Nimeni!cel putin nu acolo, in curtea aceea de bloc unde mi-am petrecut copilaria. Si exeplele pot continua.
Ceea ce eu sustin nu este ca noutatea asta cu care ne hranim zilnic ar fi ceva rau, ci pur si simplu ca nu o mai savuram ca pe vremuri.A aparut un gadget nou..da, si?

Anonymous said...

oricat am vrea sa credem ca suntem in pas cu vremea noastra, inovatiile ne depasesc deja. sunt multe lucruri pe care nu le intelegem, insa care pentru altii poate mai mici ca noi sunt normale. suntem totusi in romania, si chiar dak avem acces la informatie, nu avem acces la ultimele gadgeturi. ce e gadget pt noi, e putin fumat prin state... dar asta nu e important.
pt mine gadgeturile nu ma fascineaza. nu imi doresc sa am tot ce e nou, doar de dragul noutatii.
imi place vremea pe care o traim... dar cred ca stresul de la noi e mult prea mare, timpul zboara prea repede.. si uitam sa ne facem timp pentru noi, pentru cei apropiati si ne bucuram de micile placeri ale vietii...

si e trist...

Anonymous said...

Interesant subiect: ce imi place din vremurile noastre…
Iata parerea unei persoane mature, dar care intotdeauna a fost atrasa de miracolul noului (si la propriu si la figurat), fapt dovedit in alegerea meseriei, dar si la nivelul pasiunilor.
Mie imi place cel mai mult din vremurile noastre «Internetul». Mi-a devenit indispensabil. Ma gandesc uneori, cum oare am trait atatia ani fara acest instrument minunat!
Imi place posta electronica, iar messenger chiar si mai mult, mai ales cand se realizeaza cu voce si chiar cu webcam. De fapt rezulta ca imi place sa imi rezolv rapid problemele, sa conversez chiar cu mai multi deodata, fara teama «facturii», totul fiind in cadrul unui abonament.
Imi place ca exista posibilitatea de a transmite fisiere indiferent ce contin ele. Ah, cat de util era cand, la birou fiind, te-am sunat si mi-ai trimis un fisier de acasa, sau cand te-am rugat sa imi corectezi sau sa-mi spui parerea ta despre ce am scris (si invers)!
Nu mai spun de poze, cand imi trimiti ultimele poze facute si nu trebuie decat sa dau click pe «accept».
Dar poate, cel mai mult imi place cand, interesata fiind de un subiect, deschid «Google» si gasesc imediat cate ceva. Orce iti trazneste prin cap poti sa gasesti pe Internet. De exemplu, de curand am vazut filmul Romeo si Julieta in regia lui Franco Zefirelli, din 1968. Atunci am constatat cu stupoare ca despre Leonard Withing, actorul care l-a interpretat cu atat talent pe Romeo, nu mai stiam nimic. Am intrat pe un site despre filme si am aflat totul imediat. Ce-ar fi fost daca nu avem Internet? Ar fi trebuit sa caut la biblioteca ? Cum ? La care ? Dar m-as mai fi dus ? Sigur a doua zi as fi uitat ca ma intrereseaza subiectul si uite asa s-ar fi irosit posibilitatea de a-mi satisface o curiozitate de moment.
Nu mai spun de situatiile in care informatiile gasite sunt chiar utile!
Imi place sa citesc presa pe Internet. Nu mai pot sa tin in mana un ziar. Nu am rabdare nici sa il rasfoiesc, dar sa il mai citesc.
Si de cand am vazut diverse site-uri, mai mult sau mai putin elaborate, mai nou am si pretentii de la ele: sa-mi dea toate informatiile de care am nevoie pe loc, iar daca sunt mai simplute chiar ma enerveaza.
Evident ca nu trebuie nici sa cazi in extrema de a crede tot ce se scrie pe net… Dar pastrandu-ti discernamantul necesar, Internetul a devenit o necesitate in vremurie noastre… Cum or trai altii fara ?